dimanche 1 mai 2022

KANLI 1 MAYIS 1977 ANISINDAN..



KANLI 1 MAYIS 1977 ANISINDAN..
" 1 Mayis 1977 'de yaralanan oglum Can ;
Taksimde yedigi kursundan canini zor kurtarmisti.
diger oglum Ünal ülkücüler tarafindan komaya sokulmus
Adnan ise bombali saldiriya ugramisti...
" 1 Mayis'tan bir hafta kadar sonraydi,damadimdan bir telefon geldi : Oglum Can 1 Mayis'ta vurulmustu..bana son yolladigi mektubunda " Baba yarami soruyorsun olayi anlat diyorsun ..anlatayim : "Ben IGD-DISK in güvenlik görevlilerindendim Kemal Türkler'in konusma yapacagi kürsüyü koruyorduk..Kemal Türkler konusmasini bitirir bitirmez hemen ardindan silahlar patlamaya basladi panzerler ates ve kan kusmaya baslamisti.ates açan namlular kürsüye dogru çevrilince Kemal Türkler oradan kaçirildi.Biz ben ve bir kaç arkadasimla birlikte orada panklartlari yirtip sopalarimizi elimize alarak Intercontinal otelin önündeki fasist polislere dogru saldiriya geçtik sagimizdan solumuzdan kursun sesleri geliyordu..daha yaklastigimda en az alti yedi yerden ates açildigini gördüm..her tarafimiza yagmur gibi kursun yagiyordu..Kendimi kaybetmistim..Panzerler gözlerimin önünde 5-6 kisiyi ezmisti..
Biz IGD li gençler bagirarak polislerin üzerine yürürken onlar geri çekilmis atilan gaz bombalarindan gözlerim yasarmis etrafi göremiyordum iste o an da otomatik silahlardan çikan bir kursunla yere yigildim..Koltuk altimin sirt bölgesine yakin olan tarafima saplanmisti kursun..kalkmaya çalistim kalkamadim yere yigildim tekrar..Arkadaslarimin yardimiyla kaldirildim ve beni eve göturmuslerdi bu halimle oradan en yakin hastahaneye götürülüp iki gün kaldiktan sonra polisler gelip beni buradan alip 2.subeye götürüldüm ve orada da beni iyice hirpaladilar ifadelerimiz alininca 4 gün sonra serbest biraktilar..simdi yaram iyilesiyor.baba merak etme.
.Bir gazetede isimlerimizin yayinlandigini söylediler.
;Hosçakal baba ! beni bir an önce al buradan "...
(Abdullah Dogan'in 2.kitabi "Bitmeyen Göçmenlik" kitabindan )




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire