KARIKATORIAL

KARIKATORIAL
Tanitim

lundi 27 décembre 2010

AGBIMIZ CAN DOGAN'I ANIYORUZ !..

Bugün 27 Aralik 2010...
Agbimiz, ressam
Can Dogan'in 52.dogum yildönümü..
13 Mart 2010 yilinda aramizdan da ayrilan,

agbimiz Can Dogan 27 Aralik 1958'de dogdu..
SAYGI ve SEVGIYLE ANIYORUZ !..

Bu fotograf da, vefat eden diger bir sevgili kardesimiz Cetin Dogan'in eseri önünde ve onu anma gününde çekildi...


Ressam agbimiz Can Doğan,in İsviçre’de yaşayan ağbisiÜnal DOĞAN 'in kardeşini anlatan bir konuşmasindan :


Arkadaslar !..
Burada yatan kisi kardesim Can degeri anlasilmamis güclü bir sanatcidir.
O da pek cok ressam gibi sagliginda zorluklar icinde ve
kötü kosullarda yasadi.
Varsin böyle olsun.
Kardesimin cilginligi yaratici bir dünya icindi.Kendi icin pek az sey isterdi.
Biraz begeni ,biraz hosgörü...
Bunlari pek fazla bulamadan aramizdan ayrildi.
Yasaminin önemli bir bölümünde Marksizme gönül verdi. Her seyiyle ideolojisini yasadi.
Sonra hastalandi, saglik sorunlariyla karsi karsiya kaldi.
Son dönemlerinde Müslümanliga büyük ilgi gösterdi, benimsedi.

Otodidakt bir ressamdi.Bence resimleri gelecekte daha anlasilacaktir.Resime yatirim yapmak isteyen kolleksiyonculari buradan uyarmis olayim.
Cok ender insan Can in yasadigi olumsuz kosullarda ,ortamda saglam kalabilirdi.
özellikle duygulari ve beyniyle calisan ince ruhlu sanatcilar zaten öteden beri cilginliga gidip gelmislerdir.

Onun kardesim olmasi benim icin de büyük bir sansti. Tartisir, kavga eder , kizardik birbirimize bazen...Ama hep bilirdik ki ayrilmaz kardeslerdik her zaman ...
Calisma azmine hayran kalmisimdir hep...üretir cabalardi durmadan ve bol bol sigara icerdi resimlerini bana gösterirken gururla...
Keske sanatla ugrasan cevrelerden daha cok arkadasi olsaydi diye düsünürdüm hep..
Keske ben daha cok yaninda olsaydim...Bu ayrilik acisini birkac yil önce yitirdigimiz Cetin kardesim icinde cok hissettim.
Arkadaslar
mezarliklar insanlarin öte dünya ile temas yerleridir. Onun icindir ki buradan transit gecse dahi insanlar, konusmak ,islik calmak ,dua etmek aliskanligindadirlar.
Olüm kavrami insanliga ters bir kavramdir.insanlik varolusundan beri ölümsüzlüge düskündür.
Simdi Can Dogan in kabri basinda saygi durusunda diyorum ki:
Benim gibi Ateist iseniz kainatin sonsuz bosluguna bir selam yollayiniz,
Panteist iseniz onun ruhu ve diger ruhlarla konusunuz,
Monoteist yani tanrili dinlerdenseniz eger Isa, Musa ya da son peygamber Hz.Muhammed askina Fatiha okuyunuz.
ünal dogan


Agbim Can Dogan'in ölümünde yazmis oldugum bir siirim :

ÖLÜMLE DANS !

Annemi aldın kırkbeşinde…
Sɪrasıyla babamı, kardeşimi...
Ve şimdi ise abimi…
Ama sen yanıldın ölüm !
Kardeşim, 43’ündeydi henüz,
Abim ise elli iki...
Bak dostum, sen sıramı atladın !
Yanıldın sen ölüm !
Henüz kırkyedisinde olsam da...hayatımın..
Bir sağımdasın, bir solumda...
Dans ediyorsun benimle…
Ama sana söz...
Ne zaman karşıma çıkarsan çık,
Önünde dik duracağım senin...
Eğer cehenneme yolun dersen;
O kıldan ince, kılıçtan keskin, sırat köprüsünden,
Geçecegim kalemimle
Günahlarım ve sevaplarımla...

İsmail Doğan
Brüksel, 17 Mart 2010

DANSE AVEC LA MORT !

Tu as pris ma mère à ses quarante-cinq ans…
Ensuite mon père, mon frérot...
Et maintenant mon frère aîné…
Mais c’est toi qui t’es trompée !
Mon cadet n’avait que 43 ans,
Mon aîné, lui, n’avait que cinquante...
Ecoute mon amie, mon tour est passé !
Et c’est toi qui t’es trompée !
Même si je n’en suis qu’à la quarante-septième ...de ma vie...
Une fois à ma droite, une fois à ma gauche...
Tu danses avec moi…
Mais je te promets...
Le jour où tu seras en face de moi,
Je serai tout droit devant toi...
Si tu m’indiques le chemin de l’enfer;
Je passerai sur le pont Sırat, mince et aigu,
Grâce à ma plume de caricaturiste
Avec mes bons et mauvais points...

İsmail Doğan
Bruxelles, le 17 Mars 2010
Traduction en français : ( Yakup YURT )

1 commentaire:

  1. çok etkileyici...sabirlar diliyorum ailenize..
    M.C.

    RépondreSupprimer