lundi 5 mai 2014

O gün de , her sabah oldugu gibi yine ben gitmistim eve günlük gazeteleri almaya 
Tarih : 6 Mayis 1972 
9 yasinda idim..
"Deniz Gezmis'lerin idam edildigini yaziyordu mansetler...
Babama her sabah okudugum haber mansetlerin en acisi idi o gün.
Devrimciler tek tek tutuklaniyor, Kontr-gerilla tarafindan iskenceden geçiriliyor idam ediliyordu..
71 darbesinin ayak izleri,  asker postallarini evimize kadar getirmisti..
Ve bir sabah Babami da almaya gelmislerdi ;
THKP-Cephesi Bayrampasa sorumlusu iddiasi ile agir iskencelerden geçirilecekti Babam ünlü Ziverbey köskünde...
sonra da Selimiye Kislasi hapis yillari..
Türkiye Cumhuriyeti en devrimci evlatlarini ya daragacina yolladi, ya sürgün edildiler  ya da öldürülduler !..
Simdi artik namazinizi rahat kilabilirsiniz !..
Iyi uykular !
 Komünistler size yakismiyor !..





2 commentaires:

  1. Sesiz kalmadiginiz icin bizimle aile tarihinizi paylastiginiz icin size cok tesekkürler Ismail Bey, yasayan bireylerin bellege dayali anlatilari bizleri cok etkiler, bizleri icin cok degerlidir.

    Sizin su an yaptiginiz katilimci, gözlemci katkilariniz aslinda
    Oral History dir yani sözlü tarih. Bir yerde resmi tarihi alt üst etmissiniz.

    Yazindan bir altintiya devam etmek istiyorum:

    "Türkiye Cumhuriyeti en devrimci evlatlarini ya daragacina yolladi, ya sürgün edildiler ya da öldürüldüler !.."

    Cok dogru bu anlatiklariniz, isin en üzücü tarafida bunlari yaparken Milliyetcilik adina sisasi temizlik yapmalari, anayasa degisikligi.
    askeri muhtıra ve Devlet Güvenlik mahkemesi getirmeleri.
    Gelmis gecmis en büyük siyasi zulümdür.

    Bunlari nerden biliyorum biliyormusunuz? Ablam 8 sene önce bir Doktora tezi yazmisti Türkiyenin 1915 den baslayan sosyolojik siyasi kutuplasmasiyla iligil (uzun hikaye icinde Ermeniler de geciyor) assitanligini yapmistim.

    Gazetelerin 60, 70, 80.... li yillar daki attiklari basliklari Almancaya ceviriyordum, aralarinda bir baslik vadiki hic unutman
    "Domuz postunda Dost olmaz" yaziyordu
    burada kendilerine katiliyorum, kendilerini cok iyi tarif ediikleri icin.

    Yasasin sözlü tarih
    saygilar, sevgiler

    RépondreSupprimer
  2. Bende size görüs ve anlamli yorumunuz için, çok tesekkûr ediyorum..saygi ve sevgi bir o kadar da benden ;)..

    RépondreSupprimer