vendredi 13 janvier 2012

BELCIKA YEREL BASINDAN !..


Hamsi Temel, mahkemelik oldu?
" Belçika´da çizerlik yaparak hayatını kazanan İsmail Doğan, bir ´Hamsi- Temel´ tiplemesi için kendine gelenlerin, yaptığı eserden adının çıkarılması üzerine, Belçika Telif Hakları Komisyonu´nu başvurarak, hakkının korunmasını istedi.
BELÇİKA Trabzonlular Derneği yöneticilerinin kapısını çaldıkları çizer-karikatürist İsmail Doğan ile arası, imzasının ortaya koyduğu eserden silinmesi ile bozuldu..
Belçika Trabzonlular Derneği yöneticilerinin kendisine gelerek, bir ´hamsı-temel´ tiplemesi hazırlanması konusunda istekte bulunduklarını doğrulayan Doğan, ´Sonunda böyle bir durum ile karşılaşacağımı beklemiyordum´ diyerek, Belçika Telif Hakları Komisyonu´na başvurarak hakkının korunmasını istedi. "

ANLAŞMAZLIK ÖNEMLİ
Özellikle ´Telif Hakları´ konusunda kamuoyunda yeterli bir bilgi eksiğinin bulunduğuna dikkat çeken yetkililer, Belçika´da en çok ´Atomium´ anıtının suistimal edildiğini, oy sa, bu logonun ve simgenin kullanılması için izin gerektiğine yer vererek, Doğan´nın yardım talebinde bulunduğunu doğruladılar.

İMZAMI SİLMELERİ HOŞ OLMADI
Çizer ve Karikatürist İsmail Doğan,´ Ben bir sanatçıyım. Paradan çok, ortaya koyduğum eserin altındaki imzamı önemserim. Ancak bu işten ötürü bana bir miktar para verildi. Bu parayı fatura karşılığı aldım. Ancak, bu para ile eserin telif haklarını hepten satmadım..Hatta adımı silin de demedim. İnsan nezaketen böyle bir eser ortaya koyan sanatçının imzasını etik olarak silmez. Bu durum beni çok üzdü. Hem de beni önemsememeleri ağrıma gitti.. Bu nedenle Telif Hakları Komisyonu´na başvurdum..Artık top onlarda..Benimle meseleleri yok´ dedi ve üzüntüsünü dile getirdi.


Haberin devami için :
http://www.yenihaber.be/go.php?go=30125a1&do=details&return=last_news&pg=2

1 commentaire:

  1. Bunu yapan hayvanlara haddini bildirmek gerek..
    yaninizdayim
    E.Y.

    RépondreSupprimer